lördag 16 januari 2010

Tjejernas vecka

Sofia gick in i huvudtävlingen. Så förbannat skönt. Hon hade verkligen chansen med den lottningen hon hade, men sen skall ju arbetet som bekant göras också. Inte alltid lika enkelt. Nu har hon om jag förstår det rätt grisat sig igenom tre matcher, egentligen utan att spela bra. Det bådar riktigt gått inför huvudtävlingen. Väl där måste jag säga att hon dessutom har fått en bra lottning. Möter Jarila Groth från Australien. Ingen aning vem det är, men jag har svårt att se en bättre lottning. Vinner hon den väntar förmodlingen min gamla favorit Hantuchova, men jag undrar om inte hon har passerat sitt bäst före datum. Och Sofia har ingenting att förlora, tror att det kan bli en mardröm för Hantuchova. Skulle det vilja sig riktig väl kan Sofia faktiskt stöta på Wozniacki i fjärde omgånge. Tror inte det är någon dröm då heller för Caroline. Men som tidigare så får jag väl lugna mig lite, en match i taget. På tisdag närmare bestämt. Längtar redan.

I Florida fortsätter dessutom fröken Larsson att övertyga. Klar för semifinal mot Maret Ani senare idag. Tuppkammen borde rimligen växa på henne efter alla segrar. Det är hon värd.

Snart är det dessutom dags för Fed Cup i Portugal, snacka om bra uppladdning för damerna. Jag kommer för övrigt att försöka ge er samma resultatuppdatering och nyheter från Fed Cup som förra året. ITF:s rapportering är inte att lita på när det gäller damerna tyvärr, så vi får lösa det på egen hand. Men det gör vi så gärna. Skall bli grymt kul att följa vårt ytterst charmiga landslag på plats i Portugal.

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar