onsdag 27 januari 2010

Idag var jag och Sjögren i Malmö för möte om World Village of Women Sports, ett mycket spännande initiativ av ett gäng entreprenörer i just malmö. Mycket spännande, får se var det landet med tiden, inte minst för vår sport. Forsättning följer som vi brukar säga.

Men sedan började skiten. Vi lämnade malmö (Turning Torso) i bil kl. exakt 15.17 för att jag skulle med ett flyg till sthlm från ängelholm kl. 17.55. I god tid med andra ord. Det tog oss tre timmar och trettiofem minuter till båstad efter en snitthastighet på 44 km/h. Behöver jag säga att jag missade flyget...? Men Sjögren hanterade sin bil stabilt och nu är man åter på fast mark i båstad, och lyckligtvis har vi ju ett kansli även här. Följaktligen blir det båstadkontoret för Gerge Nilsson imorgon.

***

Roger Federer. Den mannen alltså. Såg inte matchen, men förstod att han pulveriserade världens kanske formstarkaste man efter första set. Imponerande räcker inte. Han äger.

***
Djokovic vek ner sig för andra året i rad. Eller? Såg inte heller den matchen, men kan ändå tyda en tendens tycker jag.

***

Två kinesiskor i semifinal. Men ryktet säger att även Venus Wiiliams vek ner sig rätt hårt i den matchen.

***

Inga svenskar kvar i pojksingeln. Skitsurt!

***

Nu blir det middag hos mor istället. Inte helt fel det heller. Bis morgen, leute.

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar