fredag 8 januari 2010

Sista helgen i skåne innan det bär av norrut till sthlm igen. Till kallare breddgrader kan man tycka, men det är banne mig kallt nog här. Båstad har nog aldrig varit så vackert som när jag lufsade iväg till jobbet idag. Inte ett moln på himlen, snö i mängder som vore det Sälen eller nåt, och kallt och friskt. Promenaden på drygt 10 min räckte för att förfrysa mina händer i pinsamma stabo-handskar. Men en sådan dag kan inget rubba mitt humör (även om det kanske verkade annorlunda i mitt småbittra inlägg tidigare..).

Nu väntas "sjömat" på kattviksvägen med familjen. Det ryktas om både hummer och ostron, jisses vilken lyx. Sitter och småflinar åt min tacksamma situation.

På tennisfronten verkar Federer bli mänskligare för varje dag som går, ny förlust idag två raka mot Davydenko. Undrar om det blir några fler "slams" för den gode schweizaren. Nadal å andra sidan har startat året på ett mycket imponerande sätt. Idag tappade han typ ett game på väg mot final. Han kan mycket väl följa upp fjolårsvinsten i Australian Open med en ny titel i år. Men inte på länge har herrtennisen kännts så vidöppen. Jag älskar det!

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar