onsdag 13 januari 2010

Magnus Norman skrev i sin blogg att han gjorde milen på 52 minuter idag. Detta var han missnöjd med. Tänkte att jag skulle ta rygg på honom och gick ner till gymmet efter jobbet idag. Det tog mig exakt 39 minuter och 27 sekunder att halta fram 7 km på löpbandet. Kändes inte riktigt som att jag hade gjort dom sista tre km på drygt 12 minuter. Om jag skall vara helt ärlig tror jag faktiskt att jag hade ramlat och slagit mig innan dess. Helt färdig alltså. Men skickade ändå iväg ett sms med tiden till min gode vän Rikard Roos i Bjärred som började hetsa mig under julen. Hans responderade ilsnabbt, 8 km på 37 min utomhus och mer att ge. Nåväl, nu har jag något att gå efter i alla fall. Hoppas att Norman också fortsatt vågar ge rapporter som sina "varvtider".

***

Om jag har räknat rätt så börjar Sofias match vid midnatt. Det är bara att vika upp datorn och knappa in livescoren.

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar