söndag 24 januari 2010

Skön helg

Middag hemma med vänner i fredags. Jag och min fru försöker trotsa att vi har en 10-veckors numera och bjuder in hej vilt och lagar grytor som vi absolut inte hanterar. Bjuder man sedan in familjer med ytterligare ungar kan det bara bli stökigt. Men för allt i världen kul för det. Gäller bara att vänja sig. Igår åkte vi sedan till Mariefred för att inkassera julklapp. Fick av min fru en övernattning på underbara "In my garden", ett bed & breakfast av superklass. Inte skitbilligt, men rekommenderas varmt. http://www.inmygarden.se/sweFrameset.html. Har misstänkt sedan tidigare att det finns väldigt fina byar/städer inåt landet (från sthlm sett) och Mariefred gjorde mig definitivt inte besviken. Mycket mindre än vad jag väntat mig, men urcharmiga trähus som trängs i stadskärnan. Passerade dessutom kontoret för Mariefreds tidning "Måsen". Hade aldrig någonsin lagt märke till detta om det vore för att jag sedan tidigare klippt ut en artikel om SEB Next Generation ur just "Måsen".

Under min helgledighet har juniorerna fortsatt att övertyga i australian open. Tre vidare i singeln så här långt, och Berta kvar att spela. Att Blomgren och Olin skulle gå vidare var kanske inte så överraskande, men att även Kalle Averfalk skulle haka på är det desto roligare. Viktigt att det inte bara är Berta där uppe utan att vi får till en bredare topp. Oerhört glädjande för dom och för svensk tennis.

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar